poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Sex nocy letniej


Z okazji urodzin dostałam od M... bilety do teatru!!
To był właśnie taki moment, kiedy kolana miękną i nie wiesz, jak wyrazić ogrom swej radości. Zaniemówiłam.
Zupełnie się tego nie spodziewałam!
Radość była tym większa, że to były bilety na Sex nocy letniej - sztukę, którą chciałam zobaczyć!






A chciałam ją zobaczyć ponieważ:

  • po pierwsze - jest to sztuka Woody'ego Allena. A dokładniej jest to sztuka, którą teatr Bagatela postanowił zainscenizować na podstawie filmu Allena o tym samym tytule z 1982 r. A że ja bardzo lubię filmy Woody'ego, to też byłam ciekawa, co z tego przedsięwzięcia wyszło.
  • po drugie - tytuł sztuki nawiązuje do Shakespearowskiej komedii "Sen nocy letniej", którą ongiś przeczytałam. A że ja bardzo lubię dramaty Shakespeara, to byłam bardzo ciekawa, czy istnieje jakiś związek między tymi dwoma dziełami.
  • po trzecie - sztukę tą widział już kiedyś mój brat i podobała mu się. A że ja bardzo lubię mojego brata, to byłam ciekawa dlaczego mu się podobała ;)

No i muszę przyznać, że nie zawiodłam się ani trochę. Komedia ta wypełniona była niebanalną typową dla Woody'ego Allena psychoanalizą. Jak stwierdził Maciek, to jest sztuka bardziej o facetach. A dokładniej o ich relacjach z kobietami. Z sexem w tle. Ale bynajmniej sexem nie kipi. Jest on umiejętnie podany (w pewnym momencie nawet na stole ;) ) i zgrabnie przepleciony z szalonymi wynalazkami zamozwańczego wynalazcy, grą w badmintona, łapaniem motyli i mnóstwem, mnóstwem rozmów, jak na Allena przystało. Jest trochę filozofii, trochę medycyny, trochę botaniki i trochę metafizyki, ale przede wszystkim sztuka jest o miłosnych i łóżkowych rozterkach szóstki bohaterów. Czyli samo życie ;)

Inscenizacja podobała mi się tym bardziej, że akcja rozgrywa się gdzieś na początku XX wieku, a więc bohaterowie ubrani są w piękne stroje w stylu retro. A że ja bardzo lubię wszelkie starodawne stylizacje, toteż moje oko cieszyło się tymi widokami przez prawie 3 godziny trwania sztuki. Elegancko!


http://www.bagatela.pl/Spektakle/Wszystkie/93-Seks_nocy_letniej.html



Polecam gorąco!

Dziękuję M :*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz