czwartek, 11 lipca 2013

Gofry gryczane bezglutenowe

Postanowiłam ostatnio poeksperymentować i zrobić gofry bezglutenowe. Mąkę pszenną zastąpiłam gryczaną i kukurydzianą a proszku do pieczenia bezglutenowego nie miałam, więc po prostu nie dałam. Gofry w podanej poniżej wersji wyszły mało chrupiące, za to bardzo gęste i pożywne. Idealnie smakują z powidłami śliwkowymi. Następnym razem popracuję nad ich puszystością, a teraz zaprezentuję efekt mojego pierwszego gofrowego eksperymentu ;)

Potrzebny będzie mikser i gofrownica.

Składniki:

  • szklanka maślanki
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki masła
  • łyżeczka sody
  • szklanka mąki gryczanej
  • pół szklanki mąki kukurydzianej
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego lub kilka kropel olejku waniliowego
  • szczypta soli






Do jednej miski wlewamy maślankę, wrzucamy jajko, dodajemy roztopione masło oraz olejek waniliowy i wszystko miksujemy. W drugiej misce mieszamy mąkę gryczaną, mąkę kukurydzianą, sodę, cukier, sól i cukier waniliowy. Suche składniki przesypujemy do mokrych i mieszamy wszystko mikserem, po czym odstawiamy na ok 10 minut. Rozgrzewamy gofrownicę, smarujemy ją cieniutko tłuszczem i wylewamy równo ciasto. Gofry pieczemy aż do uzyskania ciemno złotego koloru.

Polecam gofry gryczane z powidłami śliwkowymi, miodem lub roztopioną czekoladą! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz