wtorek, 21 maja 2013

Pasta z awokado do kanapek

Postanowiłam wypróbować dziś pastę z awokado. Nie wymaga wielu składników więc jest prosta w przygotowaniu a do tego bardzo zdrowa. Ja posmarowałam nią kromeczki z chlebka ryżowego, żeby było bezglutenowo. Przyozdobiłam papryką i rzeżuchą. Od razu czuję się zdrowsza! ;)












Skałdniki:
  • awokado
  • 2-3 jajka
  • 1/4 cebulki
  • szczypiorek
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z połówki cytryny
  • pieprz kolorowy
  • ostra papryka (opcjonalnie)







Awokado obrać ze skórki i rozgnieść w miseczce lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach i skropić sokiem z cytryny. Jajka także zetrzeć na tarce i wymieszać z awokado. Cebulkę pokroić w kosteczkę, czosnek wycisnąć przez praskę, pokroić szczypiorek i wszystko razem wymieszać. Doprawić świeżo mielonym pieprzem i wg uznania ostrą papryką.

2 komentarze:

  1. A niedawno szukałam fajnego przepisu i nic mnie nie skusiło. Teraz muszę tylko zaopatrzyć się w awokado i spróbować. :) Ostatnio po prostu zgniotłam owoc widelcem, dodałam odrobinę oliwy, pieprzu i soli do smaku i nawet też niezłe, ale to musi być pyszniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, z jajkiem i z czosnkiem chyba bardziej treściwsze, ale jak dla mnie jeszcze i tak troszkę zbyt mdłe. Muszę znaleźć jakąś konkretną przyprawę albo dodatek do tego - dam znać, jak udoskonalę przepis ;)

    OdpowiedzUsuń