środa, 27 marca 2013

VI Powiatowy Konkurs Gazetek Szkolnych

Jakiś czas temu zostałam poproszona o wejście w skład jury Powiatowego Konkursu Gazetek Szkolnych. Biorąc pod uwagę, że nieco wcześniej powróciłam do pisania artykułów do lokalnej prasy, a jakiś czas temu byłam odpowiedzialna za współredagowanie Gazety Limanowskiej, zgodziłam się. Uznałam bowiem, że ta propozycja może być całkiem ciekawym doświadczeniem. I faktycznie - była :)




Dziś w I LO w Limanowej (którego jestem dumną absolwentką) miało miejsce rozstrzygnięcie tego konkursu. Chętnie przybyłam zobaczyć młodych redaktorów tworzących te lokalne pisemka, które 2 tygodnie temu musiałam dokładnie przejrzeć, przeczytać i ocenić pod kontem różnorodności tematyki i form wypowiedzi dziennikarskiej, samodzielności wykonania i zilustrowania, ogólnej estetyki i przede wszystkim pod kontem funkcji, jaką gazetka dana spełnia w szkole, w której jest wydawana. Do oceny miałam 6 gazetek z szkół podstawowych i 5 z gimnazjów. Przyznaję, że zadanie okazało się trudniejsze, niż myślałam, ale bardzo wciągające :)

Sama impreza przygotowana była od początku do końca bardzo profesjonalnie. Zadbała o to redakcja magazynu C.D.N. wydawanego w I LO pod czujnym okiem polonistki i dziennikarki Jolanty Bugajskiej i bibliotekarki Marty Zięby. Nagrody dla zwycięzców również były bardzo atrakcyjne: urządzenia wielofunkcyjne do drukowania, aparaty fotograficzne, dyktafony, nośniki pamięci - wszystkie przydatne w pracy redaktora.





fot. Adam Piętak
Jednak najciekawszą częścią programu okazały się przeprowadzone na zakończenie Warsztaty Dziennikarskie. Przygotowali je twórcy lokalnej telewizji internetowej TV28 a poprowadził jej redaktor naczelny Józef Budacz.








Młodzi dziennikarze zostali podzieleni na cztery grupy reprezentujące poszczególne media: prasa, radio, telewizja i internet. Ich zadaniem było jak najszybsze napisanie informacji o dzisiejszym konkursie zgodnie z zasadą "mało słów, dużo treści". Następnie wszyscy wspólnie, korzystając z wartościowych rad prowadzącego, stworzyli artykuł do dziennika, który posłużył do nagrania wykorzystanego później w Aktualnościach TV28. Efekty tej pracy można zobaczyć tutaj:










Muszę przyznać, że nie spodziewałam się nawet, iż udział w tym wydarzeniu, a szczególnie w warsztatach dziennikarskich będzie tak wartościowym doświadczeniem. Czuję się zaszczycona, że miałam okazję być tam obecna. Organizatorom i młodym redaktorom Serdecznie Dziękuję!




Szczegółową relację z wydarzenia zamieszczę w Kwietniowym numerze Gazety Limanowskiej :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz