sobota, 30 marca 2013

Blok czekoladowy










Mój smak dzieciństwa.
Prosty, szybki, bez pieczenia i przepyszny!
Mega czekoladowy :D


Składniki:
  • 500 g mleka w proszku
  • 6 kopiastych łyżek kakao
  • kostka margaryny
  • pół szklanki wody
  • 1,5 szklanki cukru
  • ok 200 g herbatników
  • garść orzechów włoskich
  • garść rodzynek
  • inne bakalie (orzeszki ziemne, żurawina, suszone morele, figi, orzechy laskowe itp) 


Margarynę roztapiamy z wodą i cukrem, mieszamy aby uzyskać jednolitą konsystencję. Do sporej miski wsypujemy mleko w proszku i kakao i dokładnie mieszamy. Wlewamy powoli margarynę ciągle mieszając, najlepiej dużą łyżką. Dodajemy pokruszone lekko herbatniki i bakalie i znów mieszamy. Należy to zrobić jak najszybciej, bo masa szybko gęstnieje (tu bardzo przydaje się druga osoba do przytrzymania miski). Całość przelewamy do podłużnej formy wyłożonej papierem. Odstawiamy w chłodne miejsce na kilka godzin aż stężeje. A potem jemy, jemy i jemy...



U mnie zjadło się tak szybko, że nie zdążyłam zrobić zdjęcia bloku 
w przekroju 

Pożyczam zatem zdjęcie ze strony http://pysiamn.blox.pl/

2 komentarze:

  1. Właśnie od dłuższego czasu się przymierzam do tego przysmaku. Tylko Jacek sobie zażyczył bez żadnych dodatków, nawet bez herbatników. Dobrze wiedzieć, że mam pod ręką sprawdzony przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, sprawdzony od lat.
    Szczerze mówiąc ja też myślałam, żeby zrobić kiedyś blok bez herbatników, ale z dużą ilością bakalii. Bo bakalie pasują tam idealnie, zwłaszcza orzeszki ziemne ;)

    OdpowiedzUsuń