niedziela, 24 marca 2013

Racuchy na szybko

Miałam dziś ochotę na coś dobrego, ale nic konkretnego nie miałam pod ręką.
Kefir w lodówce i ostatnie jajko zainspirowały mnie do zrobienia racuchów. Znalazłam szybko w internecie przepis, który pozwalał na zrobienie racuchów ze składników, które akurat posiadałam w kuchni. Na szczęście trochę mąki, proszku do pieczenia i cukru waniliowego oraz pudru zostało mi jeszcze od czasu pieczenia ciasta z dyni. Wprawdzie nie polecam jedzenia dań z białej, oczyszczonej mąki pszennej, ale raz na jakiś czas można zrobić wyjątek ;) Podaję zatem proporcje.


Składniki:
1 jajko
1 szklanka mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
100 ml kefiru
1,5 łyżki cukru
1/2 opakowania cukru waniliowego
szczypta soli
1-2 jabłka (ja akurat nie miałam)
trochę oleju (niekoniecznie)
cukier puder lub miód






Żółtko oddzielić od białka. Białko ubić ze szczyptą soli. Żółtko, kefir, mąkę, proszek do pieczenia i cukier zmiksować. Masę delikatnie zmieszać z białkiem. (dodać obrane i pokrojone w plasterki jabłka). Na patelni rozgrzać olej. Nabierać łyżką i formować placuszki. Smażyć z dwóch stron obracając za pomocą drewnianej szpatułki. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem lub polać miodem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz